להעלות את התדר

ימי מלחמה. מועקה מתמדת, רגשות קשים. החיים השלווים (הכל יחסי) שוב נעצרים בהשתאות אל מול המוות, האובדן, האפלה. הימים חולפים, המועקה לא נעלמת, אף מתגברת. והנה, פה אני רוצה להאיר – תרתי משמע – על נושא חשוב.

הכל מסביב קשור באנרגיה, בתדרים. האנרגיה מצויה בכל הרובדים; מהחומר הדומם, דרך הגוף החי ועד לרמות הרגש והרוח.

לדוגמה כשאנחנו בשמחה או באהבה – אנחנו בתדר גבוה.

כשאנחנו בפחד, בכעס – אנחנו בתדר נמוך.

אנחנו רואים את זה גם על הזולת ועל יחסי גומלין. יש מי שנכנסים לחדר ומשפיעים על כל המרחב באנרגיה גבוהה ומרוממת. וכולנו מכירים גם אנשים שמורידים לכולם או לנו ספציפית את המצברוח והאנרגיות.

תדרים גבוהים ונמוכים הם גם של קבוצות, אפילו של עמים. כך כמובן בשבת ה 7 באוקטובר – אם היה איזה מד תדרים קולקטיבי במדינת ישראל היינו נוכחים בכמות עצומה של תדרים נמוכים ואנרגיה שלילית, ומעט מאוד תדר גבוה ואנרגיות חיוביות. הפחד, ההלם, הדאגה… הכל ביחד הוריד אותנו נמוך. מאוד נמוך.

אני כותב את זה כדי שנהיה מודעים, ונשאף להעלות את התדר כדי להחלים אט אט מהאסון. כל אחד ואחת בדרך הנכונה להם. יש כל מיני דרכים להעלות תדר. אבל עוד לפני שמעלים הכי חשוב זה לנטרל או להפחית גורמים שמורידים. לצאת מהלופ של המחשבות הקשות. לנסות להתנתק מדי פעם מהעדכונים. מהמראות והקולות.

מה מעלה את התדר? חשיבה חיובית, להיעזר בדמיון ולדמיין את היום שאחרי, את החיים נמשכים למרות הכל, והם יימשכו. מגע אוהב מעלה תדר. תתחבקו, תגעו, תתענגו כמה שאפשר. קריאה, אין כמו ספר טוב לשכוח לכמה שעות את הרע ולתת לגוף מנוחה ולמיינד לשוטט במרחבים אחרים. פעילות גופנית, ספורט. התנדבות בארגוני הסיוע, תרומה, עשייה כלשהי, התגייסות לעזור.

אנחנו לא חיים בסביבה פסטורלית. אנחנו לא מצויים בתקופה אידאלית. הכאב כרגע רב, וגם הכעס, והתסכול והחשש. ואף על פי כן, כמה חשוב שנקשיב פנימה, נפתח מודעות לתדרים השונים בתוכנו, להשפעה ולשינוי הרטט כתוצאה מבחירות רגעיות שעשינו במהלך היום, וננסה לכוון ולפלס את דרכנו למעלה, אל מקום מואר יותר בו אנחנו באנרגיה גבוהה, בתדר יותר גבוה, מכינים את עצמנו ליום שאחרי המלחמה.