שאלה ותשובה: "ויברטור כן או לא?"

שאלה: רוני שלום, רציתי לשאול מה דעתך המקצועית על ויברטורים, האם יש סוג מסויים שאתה ממליץ ובכלל האם כדאי להשתמש בזה?
"סיגל", בת 24

תשובה: היי סיגל. נתחיל בשתי נקודות חשובות שכדאי לזכור וליישם:

1. אוננות היא דבר בריא, עינוג עצמי הוא ביטוי של אהבה עצמית לגופנו, וכמובן שזה גם פורקן ושחרור.
2. יש בעינוג עצמי היבט של חקר ולמידה. מה עושה לנו נעים? היכן, באיזו עוצמה, באיזו דרך?
שתי הנקודות הנ"ל כלליות, וכעת נתמקד בויברטורים ושאר אביזרי מין.
מהו ויברטור? אביזר שמייצר רטט, שמאפשר לגרות את הדגדגן או איזורים סמוכים חיצוניים ואף פנימיים (לדוגמה: נקודת הג'י שאני בהחלט ממליץ לחקור ולהכיר). ישנם ויברטורים באינספור תצורות, גדלים וגימורים. גם אופי הפעולה מגוון, החל בויברטור פשוט וזול בעל עוצמה קבועה שניתן רק להפעיל ולכבות, ועד לויברטור בעל עוצמות משתנות, אפשרות לפולסים של רטט, ושילוב של תנועה, קצת בדומה לאיך שהאצבעות נעות על וסביב הדגדגן באוננות ידנית.
מה היתרונות בויברטור? הוא מאוד יעיל, הוא אינו מתעייף (ואם כן מחליפים בטריות או טוענים), הוא מאפשר לך לדייק את המיקום והעוצמה של הגירוי בהתאמה למה שעושה לך טוב, הוא זמין תמיד. יתרון נוסף הוא שויברטורים מגיעים בכל כך הרבה תצורות שעם קצת ניסוי וחקר ניתן לבחור מה הויברטור שהכי מענג אותך באופן אינדבידואלי.
האם יש בויברטור חסרונות? אני רוצה להצביע על חסרון אחד, וגם הוא חסרון פוטנציאלי ולא בהכרח חיסרון שמתממש. למעשה, היתרון של הויברטור יכול להפוך לחיסרון. מדובר במכשיר יעיל מאוד. מכשיר שבלחיצת כפתור מייצר אורגזמות. כשיש התאמה מוצלחת בין הויברטור והמשתמשת זה יכול להיות עניין מאוד מהיר ומאוד זמין. למה? שוב, כי ויברטור מאוד מדויק, הוא אינו מתעייף, ואני אוסיף עוד נקודה חשובה: ויברטור גם עובד על פי רוב בעוצמה גבוהה מאוד של גירוי עצבי. למעשה הוא מייצר רמות גירוי עצביות הרבה יותר גבוהות ממגע אופייני של בן / בת זוג. התוצאה כאמור מאוד יעילה ב"לייצר אורגזמות" אבל זה יכול לגבות מחיר, בעיקר: העלאת סף הגירוי לאורך זמן, ופיתוח תלות בויברטור כאמצעי הגעה לסיפוק. נתקלתי כבר במקרים שאישה התרגלה לגמור (להגיע לאורגזמה) רק עם הויברטור שלה, וככל שההרגל השתרש היא גילתה שקשה לה מאוד לגמור כשהיא עם בן הזוג. במקרים מסויימים אותה אישה גם ניסתה זאת עם מספר בני זוג שונים ועדיין חוותה את אותו קושי.
יתכן כמובן שאותה אישה פשוט הייתה עם בן זוג שלא יודע לענג אותה, אבל יתכן גם שסף הגירוי שלה עלה עד רמה כזו שמשהו שבעבר היה מענג אותה מספיק כדי לגמור היום כבר לא מספיק.
אחרי שהבהרתי את הנקודה מתבקש כמובן להגיע לאיזושהי המלצה ויש לי דעה מאוד מגובשת בעניין הזה:
ויברטור זה דבר מבורך, אני לגמרי ממליץ לנסות להשתמש בו, אבל לזכור ש:
1. זה כלי נהדר לחקר עצמי ולגילוי מה והיכן נעים לך.
2. לאישה שיש חיי מין פעילים (בן זוג קבוע או פרטנרים מרובים) אני ממליץ לוודא שהויברטור והסקס הזוגי באים לסירוגין ושהיא אינה מסתמכת רק על הויברטור ליצירת העונג. במקביל לשימוש בויברטור כדאי להמשיך לחקור סוגי מגע מגוונים עם הפרטנר האנושי. יש שם הרבה פוטנציאל עונג.
3. גם שוקולד זה דבר אלוהי, נכון? אבל לא נאכל כל היום שוקולדים כי זה בא עם השלכות… אותו דבר ויברטור, המצאה מופלאה אבל תשתדלי שבדרך כלל הוא יהיה "משהו מתוק" ולא עיקר התפריט. זו ההזדמנות להזכיר שאוננות מגיעה בכל מיני תצורות – אולי הכי פשוטה וטבעית היא זו עם האצבעות.

שאלת אם יש סוגים מסויימים שאני ממליץ. ובכן כמו שציינתי למעלה מדובר באביזר עם התאמה די אינדבידואלית. אולי תעדיפי ויברטור דגדגני ואולי וגינלי, אולי חזק יותר ואולי חלש יותר (למרות שעדיף עם עוצמה משתנה ולבחור תוך כדי השימוש מה נכון לך) והמזל הוא שיש הכל מכל היום. הנה שני סוגים מעניינים שלמיטב היכרותי מסבים הרבה עונג:
1. מאג'יק וואנד (מטה הקסמים – בתרגום חופשי). אחד הותיקים בעולם הויברטורים. הוא ויברטור יחסית גדול וצורתו מזכירה מיקרופון. מקורו עוד בשנות השישים, והייעוד המקורי שלו היה לעיסוי ושחרור שרירים תפוסים אך עד מהרה התברר שכשראש העיסוי מוצמד לדגדגן (או סמוך לו) הוא מייצר רמות גירוי ועונג שכמעט אי אפשר שלא להגיע איתן לאורגזמה. האביזר המקורי היה מתוצרת היטאצ'י והתחבר לחשמל, אבל עם השנים ובמיוחד בשנים האחרונות הופיעו גירסאות רבות המחקות את המכשיר בהצלחה, כולל גירסאות נטענות שקל יותר להשתמש בהן. חפשי : magic wand באתרי קניות רלוונטיים ותגלי עולם ומלואו של וריאציות. אפשר להזמין אותו די בזול מאיביי ודומיו.
2. satisfyer pro 2. ויברטור מאוד מודרני שלא היה מוכר עד לפני כמה שנים ומיישם גישה אחרת לעונג. בשונה ממרבית הויברטורים שמבוססים על רטט בתדירות גבוהה, הסטיספייר עובד על תדירות נמוכה ומדמה "יניקה" של הדגדגן. צורת ראשו של הסטיספייר היא כטבעת שאת מצמידה ממש על הדגדגן (שנמצא במרכז והטבעת סוגרת סביבו) והמכשיר שולח פולסים (נשלטים על ידי כפתור העוצמה) שמייצרים ואקום עדין באופן שמייצר גירוי שאפשר אולי לדמות למין אוראלי. הדעות ששמעתי חלוקות: ישנן נשים שלא התחברו כל כך לצעצוע הזה, ויש נשים שמאוד התלהבו והוא לגמרי האביזר המועדף עליהן. הערה: הוא יקר יחסית, אבל כמו במוצר הקודם ישנם תחליפים למקור ששווה לבדוק.

מקווה שעזרתי, זו הייתה תשובה מתומצתת ומדובר בנושא רחב. המשיכי לחקור.
ולסיום, זכרי שעונג בכלל ואוננות בפרט הם לא עניין טכני בלבד. ישנם עוד פרמטרים שמשפיעים על רמות הגירוי והעונג: חשיבה, נשימה, גירויים חושיים נוספים…
תהני