האם אפשר לדעת מראש אם מישהו טוב במיטה?

קיבלתי שאלה מעניינת מבחורה חרדית. היא שאלה אם אפשר לדעת שגבר יהיה פרטנר טוב לסקס לפני שמתחתנים. במגזר שלה זה הרי משהו שלא בודקים לפני החתונה כמו אצל החילונים.שאלה מעניינת. אני רוצה קודם כל לומר את המובן מאליו. כמו שלא בודקים את רמתו של תלמיד במתמטיקה באמצעות מבחן הבודק את ידיעותיו בהיסטוריה, כך גם בסקס: הדרך הכי נכונה לבדוק ביצועים מיניים* היא באמצעות מין.
אבל כשחיים בחברה מגבילה ותחת קוד מוסרי נוקשה ושמרני צריך בכל זאת למצוא דרכים להקיש מדבר אחד על דבר אחר. במילים אחרות, את אמנם לא יכולה לבחון אותו במתמטיקה, אבל את יכולה לבדוק אם הוא אינטליגנט באופן כללי, אם הוא מקשיב, אם הוא מסוגל ללמוד ואם הוא מתבטא ברהיטות.

שמת לב שליד צמד המילים ביצועים מיניים בפסקה הקודמת הוספתי כוכבית? יש לכך שתי סיבות:
הראשונה: סקס טוב מורכב מהרבה יותר מביצוע טכני כלשהו. סקס טוב קשור בכימיה הדדית, ב"שיחה" המינית שנוצרת ביניכם תוך כדי המגע, וזה הרבה יותר מטכניקה של המאהב.
הסיבה השנייה: להיות טוב בסקס זה לא משהו מולד. במקרים רבים זה משהו נרכש. נער חסר ניסיון שמתחיל את חייו הפעילים מינית עשוי להיות מאהב די גרוע בתחילת דרכו. עם הזמן הוא לומד, צובר ביטחון, מבין יותר טוב איך גופו עובד, מכיר קצת יותר את גוף האישה. אם נדמיין גרף "התפתחות מינית" של גבר חסר ניסיון אני מנחש שבתקופה הראשונה של מיניותו נראה עליה די מהירה ותלולה מאפס לאיזושהי דרגה, ומשם הקו יתייצב ויישאר אופקי או ברמת עליה מתונה לאורך זמן רב, בסבירות גבוהה שנים. מתישהו בהמשך הדרך – אולי סביב גיל ארבעים או יותר – עשוי אותו גבר לעשות זינוק נוסף, הפעם הרבה יותר מרשים על הגרף. מדוע? התשובה גלומה לא באיזו פריצת דרך טכנית ולמידת תנוחות וטריקים חדשים, אלא בעיקר בבשלות מנטלית, בשינויים בראש… משהו שפותח אצל הגבר הזה הן מודעות פנימית גבוהה יותר שמסנכרנת גוף ונפש, והן רגישות חיצונית לדקויות שלפני כן לא זיהה באישה בה הוא נוגע.
אז אם נחזור לזוג חרדי לפני נישואים, בהנחה שגם הגבר חסר ניסיון סביר להניח שיקח לו זמן לממש את הפוטנציאל המיני שלו וללמוד להיות מאהב טוב.
אבל מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לנבא מראש איכויות מיניות של אדם והתאמה מינית אפשרית?
אפשר לחפש ביטויים של איכויות שקשורת במיניות טובה. הסימנים העיקריים הללו הם:
הקשבה ורגישות, חיבור טוב לגוף, עומק רגשי / אינטליגנציה רגשית, היעדר נרקיסיזם, היעדר גורמים שליליים אחרים כגון דעות קדומות מעכבות, יכולת ללמוד, להסתקרן, להרחיב אופקים.

הייתי מציע לך להתבונן בשפת הגוף שלו. לנסות להבין: האם הוא מתנהל עם גופו בטבעיות וחן או בגמלוניות חסרת ביטחון? במאמר מוסגר: לא רק חוסר ביטחון הוא סימן אזהרה. גם ביטחון מופרז יכול ללמד משהו: אולי הוא מתחזק פוזה ואינו אותנטי, ובמקרים אחרים אולי הוא סוג של נרקיסיסט שסוגד לעצמו? את הדברים האלה תגלי לא רק מהתבוננות אלא מהצלבה של דברים נוספים…
תוך כדי השיחה איתו את יכולה ללמוד הרבה: האם הוא מישיר מבט, האם הוא יודע להקשיב, האם הוא עסוק רק בלשווק את עצמו או סקרן ומתחשב כלפייך? אלה אמנם תכונות כלליות אך כשזה יגיע למיניות יש חשיבות עצומה לדברים כמו הקשבה, רגישות, היכולת לחלוק את המרחב/החיבור/המיטה/האקט עם הצד השני ולהבין שזה ריקוד של שניים ולא הפגנת ביצועים חד צדדית. שוב, אם את לא יכולה לבחון אותו במיטה, את צריכה להצליח לאסוף סימנים רלוונטיים.

דבר נוסף. התאמה מינית. וזה יותר טריקי וחמקמק.
כשמגיעים להתאמה מינית יש דברים מסוימים שאפשר לדעת מראש. משיכה כללית ברמת המראה, ברמה של ריח גוף, וברמת החיבור המנטלי. אלה דברים שאפשר להרגיש מראש והייתי מתמצת אותם לאמירה: האם הוא מדליק אותך?
הצד האחר של התאמה מינית נסתר ופחות ניתן לניבוי. זאת מכיוון שהתאמה מינית היא מן חוויה מאוד נוכחת בזמן אמת. כשגבר חודר לתוך אישה ויש ביניהם התאמה מינית מושלמת והדדית, הגבר ירגיש "באתי הביתה" והאישה תרגיש "כמה זה טוב שהוא בתוכי" ושניהם ירגישו שהצד השני מרגיש את זה. סביר מאוד שהתחושה הזו תהיה גם רגשית, אבל אפילו ברמה הפיזית נטו – התאמה מינית זה המקום הזה שבו שניכם מרגישים שהרגע הזה הוא משהו לנצור, להאריך אותו כמה שניתן כי זה מרגיש כל כך טוב. זה שונה לגמרי מסתם זיון חסר התאמה ויחוד. ולכן, גם אם במקום הבחורה החרדית חסרת הניסיון ניקח תל אביבית חילונית בת 35 שהייתה עם הרבה גברים ועשתה את כל התנוחות שבספר, ההתאמה המינית היא עדיין משהו שיהיה קשה מאוד לנבא עד שמגיעים לשלב המגע המיני ממש.
מסקנות:
1. הלוואי שאנשים ימצאו את הדרך לחופש והגשמה, ושחברות שמרניות יעדכנו את הקוד המוסרי לעידן המודרני. אנחנו כבר לא בתקופה התנכית בה אב מסר את בתו הבתולה על דעת עצמו ומשיקוליו.
2. אין תחליף להתנסות, לטעימה, ללמידה דרך חיבורים מוצלחים וגם חיבורים לא מוצלחים שלימדו אותנו הרבה.
3. יש המון מה ללמוד על האדם שמולך דרך ההתבוננות וההקשבה. מיניות היא במידה רבה עניין של ניואנסים, ולכן חפשי את הניואנסים גם בהתנהגות הכללית והופעתו של האדם שמולך.

ואחרי כל האמור לעיל יש עוד דרך שיכולה לפשט את הבחירה במי שיהיה לא רק הבן זוג אלא גם המאהב שלך: שאלות.
וכאן אני מפנה את המקלדת אלייך הקוראת את הפוסט:
אילו שאלות היית שואלת גבר על מנת ללמוד עליו כפרטנר פוטנציאלי לסקס? מה היית רוצה לדעת בעקיפין או במישרין כדי להבין אם יש כאן פרטנר ראוי?
אשמח לתגובות מעשירות בווטסאפ: 058-4472766

נ.ב. בשיחה עם מישהי שנכנסת לקטגוריה של חילונית תל אביבית היא הציעה את התכונות הבאות במסגרת הסימנים הטובים למיניות טובה: מוטוריקה עדינה (אני מצרף את זה לקטע על שפת גוף), מודעות עצמית + הקשבה, ו… הומור והומור עצמי. אכן, אחלה תוספת, אני מחזק את דבריה. היכולת גם לצחוק ולהקליל דברים במיטה תהיה מאוד שימושית בהמשך הדרך.