הסוד לעיסוי טוב!

העיסוי הוא הרבה יותר ממגע. אני אוהב לדמות את העיסוי לשפה, מכיוון שזו השוואה שמאפשרת לדייק את המפתח לחוויית עיסוי מיוחדת באמת.
כאשר אנו רוכשים שפה, אנו לומדים לדבר בה. על אותו משקל, מעסה שולט בשפת המגע ועל כן הוא יכול "לדבר" במגע. וככל שהוא צובר ניסיון ואימון בשימוש בשפה הזו, דיבורו נהיה רהוט ועשיר יותר.
אבל יש משהו לא פחות חשוב מ"לדבר" שפה. הרי הדיבור הוא רק חצי מהתקשורת. החצי השני והחשוב לא פחות הוא כמובן- הקשבה. גם מעסה בעל ידי זהב ומגע פלא, עלול להיכשל בעיסוי אם לא יידע להקשיב, אם יהיה עסוק רק ב"דיבור" והפגנת ידיעותיו.

איך אני מקשיב ללקוחות שלי? בכמה רבדים.
קודם כל בשיחה ובמילים. באמצעות תקשורת לא מכבידה אבל מאוד ממקדת לפני העיסוי אני יכול כבר לקבל מושג כללי על המטרה המרכזית שלך בהגעתך לעיסוי אצלי. אני יכול ללמוד מידע ראשוני על סוגי המגע שאת אוהבת, על מגע או אזורים בגוף שתעדיפי שלא אתמקד בהם, על העונג שלך וכמה ממנו את רגילה להכיל.
לאחר מכן ההקשבה באה לידי ביטוי באמצעות החושים. כשאני נוגע בך אני מקשיב לגוף, לשרירים, לנשימה, לתנועה. הגוף, גם כשאת שוכבת על מיטת העיסוי בדממה, מספר לי המון. על כיווץ ועל הרפיה, על סטרס ועל רגיעה, על נסיקה לגבהים של עונג ועל נחיתה לצורך מנוחה.
מה צריך בשביל הקשבה טובה? שני דברים: נוכחות ורגישות.
נוכחות. כשאני מעסה אותך אני שואף להיות נוכח במאת האחוזים. אני לא מאפשר למחשבה לנדוד הרחק מכאן, אני שואף להרגיש אותך ובשביל זה אני נשאר ממוקד בך.
רגישות. היכולת להרגיש אותך ואת מה שעושה לך טוב דרך החושים שלי. כשחושבים על זה, רגישות היא ממש לא עניין פשוט, לא להגדרה ולא לביצוע. רגישות עשויה מחומרים הרבה יותר מורכבים כמו אינטואיציה, אינטליגנציה רגשית, ניסיון וערנות. אפשר במידה מסוימת לומר על רגישות, שאו שיש לך את זה או שאין. קשה ללמוד רגישות, אם כי הניסיון הנרכש כאמור הוא חלק ממנה.
ואחרי שנגעתי בתמציתו של הסוד לעיסוי טוב (ויש עוד הרבה מרכיבים נוספים כמובן עליהם כתבתי ואכתוב בהמשך) אפשר לסכם ולהוסיף: כשמדובר בעיסוי ארוטי החשיבות של ההקשבה, הרגישות, הנוכחות המלאה שלי איתך בתוך התהליך חשובה אפילו יותר. מה נותר? לקבוע…