היי בנטורל – אול אין

הפוסט הזה נכתב בהקשר הכללי של סקס ולא רק על העיסוי האירוטי. ועדיין: גם אם הגבולות שונים בשתי האינטראקציות הללו, מדובר בעצם באותו הנושא ואותן איכויות ואני מרשה לעצמי גם הפעם (זה הפך כבר להרגל) להרחיב את היריעה התאורטית של הבלוג אל מעבר למיטת העיסוי האירוטי.
הצטרפות של מקרים-חוויות-תכנים שהיו מנת חלקי השבוע הביאה אותי לרצות לכתוב כמה מילים על הכוח העצום של הסקס.

כח לא במובן הפיזי של המילה אלא במובן התודעתי. סקס, מיניות, אירוטיקה – מפעילים אותנו, מניעים אותנו, אבל יש גם את המימד הנוסף: סקס הוא בעל איכויות טרנספורמטיביות, איכויות מדיטטיביות, איכויות של שינוי תודעתי.
אני חושב ששווה להתעכב בכמה מילים על הנושא הזה ולהבין מה יש שם, במיניות, בסקס, במגע, שהופך את זה לדבר כל כך חזק, ומה אפשר לעשות עם זה?
אז קודם כל – המובן מאליו: גירוי מיני משחרר חומרים טובים למחזור הדם. כשאנחנו מגורים אנחנו נמרצים יותר, ערניים יותר, רגישים יותר, רגשיים יותר… כשאנחנו חווים אורגזמה – בכלל, קוקטייל טוב ומסמם. היי בנטורל. יש מי שעושים סמים כדי להתמסטל, ויש מי שגילו את העוצמות של סקס כדי להרגיש היי. וכן, זה בא עם אזהרת סיכון להתמכרות…
מעבר לכך: סקס ממקד אותנו בכאן ועכשיו. לפחות כשעושים אותו טוב. הבדיחה ההיא על האישה ששוכבת על הגב ובעלה גוהר מעליה והיא פתאום אומרת שצריך לצבוע את התקרה? זה כי הסקס לא מספיק טוב, לא כי האישה כבויה. אם אותה אישה תחווה סקס טוב, סקס פותח (גוף ותודעה) היא לא תחשוב על תקרה, התקרה תיעלם. היא תהיה בנוכחות מלאה, לא יהיו רעשי רקע של מחשבות מטרידות. נשמע דומה למשהו? נכון מאוד- מדיטציה. אז אף על פי שיש מי שאכן עשו את ההקשר העסקי בין סקס ומדיטציה, אני אישית חושב שמדובר בשני דברים נפרדים ושונים, שיכולים לקרב אותנו לאותו המקום. מקום של פנימה (בתוכנו) ומקום של חיבור (ליקום / לטבע / לאלוהים / למי שמתרגל יחד איתנו).

עכשיו, חברו את הרעיון של ה"מיסטול" הטבעי הזה יחד עם הצלילה פנימה לתוך החוויה, ואפשר להבין בקלות שסקס זה חומר חזק. שוב, בלי שעירבבנו סמים. הכותב מעיד על עצמו כסחי מדופלם, ואין לי משהו נגד מי שעושים חומרים כלשהם, לבריאות ותהנו, שמעתי שפסיכואקטיבים זה עולם מסקרן ומעשיר…
חזרה לענייננו.

מה אפשר לעשות עם האיכויות הגלומות בסקס חוץ מלהנות?
קודם כל זה אכן מה שצריך לעשות – להנות. ליתר דיוק להנות ולהיות במצב "פתוח", או כמו שרשמתי בכותרת: אול אין. כשאנחנו באים כך לסקס הדברים קורים מעצמם, האיכויות של הסקס עובדות בשבילנו.
All in – זה המצב בו כיבינו את הרעשים, שיחררנו את הלחצים, ההתלבטויות, העולם שבחוץ ו…צללנו לתוך החוויה מתוך התכוונות. כשאנחנו אול אין אנחנו מרשים לעצמנו להרגיש, להתרגש, לקבל, להעניק, להיות, להתחבר…
כשאנחנו אול אין – וכשהחוויה כמובן טובה – האיכויות של העונג המיני מתחילות לעבוד בלי שאנחנו מתאמצים לעשות עם זה משהו. לדוגמה: זה פשוט מרגיש נכון. פגשתי את הטרנספורמציה הזו אצל נשים שבאו לעיסוי אירוטי עם המון חששות והתלבטויות. אבל כשזה היה פשוט נכון, ונעים, ומחרמן ורטוב וחושני – השאלה המבוהלת "אמאלה מה אני עושה?" התחלפה בתשובה הבוטחת "אני עושה את זה בשביל עצמי, אני שלמה עם ההחלטה".
ואם נצא שוב מחדר העיסוי לחיים האמיתיים, יש את הקלישאה הזו ש"סקס טוב לעור הפנים" או המקבילה של "את זוהרת כאילו היה לך לילה לא שקט"? אז בואו – אמת לאמיתה. סקס הוא לא רק ההנאה הרגעית אלא ההשפעה הפיזית- מנטלית שמרוממת אותנו ומעלה את רמות החיוניות. עונג מיני יכול להדהד בגוף זמן רב, ושוב, לא רק בדגדוגים פיזיים נעימים אלא בעירבוב הזה של "היי" טבעי ושל אסימונים שמתחילים ליפול על מה עושה לנו טוב, מה אנחנו מזמנים לעצמנו, עם מה אנחנו שלמים ומה אנחנו משחררים ומסירים מהכתפיים.
כך שמעבר למימד ההנאה הגלומה במיניות, אני מציע לקחת את זה למקום של הקשבה, התבוננות, חקר עצמי וזוגי. כבר הזכרתי כאן בעבר באחד הפוסטים תרגיל מחשבתי נחמד שאת יכולה לתרגל כשאת עם בן הזוג, לצורך העניין אותו גבר שאת חולקת איתו מיטה 10-20 שנים: בפעם הבאה שאתם עושים סקס דמייני שאת נוגעת בו פעם ראשונה. שחררי דפוסי מגע מוכרים ונתיבי אצבעות ולשון קבועים, הסתקרני וחקרי אותו כאילו אין לך מושג מה הוא אוהב ומה את רגילה לעשות. התרגיל הזה אמנם בא לשרת בראש וראשונה את הצורך לרענן ולהכניס איזשהו גיוון והתרגשות חדשה ליחסים ארוכי טווח, אבל אם ניקח אותו להקשר של הפוסט הנוכחי- אני חושב שדרך ה"טכניקה" המחשבתית וההתנהגותית הזו אפשר גם להכנס עמוק יותר לתוך הרובדים הנוספים של המיניות – להבין שאפשר לעשות איתה עבודה מנטלית, לעבוד "עם עצמנו", להבין שאנחנו יכולים לקחת שליטה על היחס שלנו לסקס ולשדרג אותו מ"מרחב העונג" גם ל"מרחב ההתפתחות". זה עובר דרך שינוי מחשבתי, השתחררות מכבלים ישנים, הוספה של אלמנטים רעננים כמו סקרנות, משחקיות, פתיחות, והוספה של אלמנטים רציניים ועמוקים יותר כמו נוכחות, התבוננות, הקשבה… משפט שהפכתי כבר מזמן לסלוגן: Take your pleasure seriously.
סיכומו של פוסט: יש המון התפתחות לעשות דרך מיניות, הרבה יותר מ"רק" לחפש אורגזמות. או אם לחפש דימוי ויזואלי יותר: מעבר להררי האורגזמות מסתתרת ארץ רחבה ושופעת של חוויות לא פחות מרגשות ומעשירות. צאו למסע 🙂