איבר המין השני שלך

כשזה מגיע לסקס, ה 15 ס"מ החשובים הם בין האוזניים. בחרתי להקדיש פוסט קצר לנושא שכתבו עליו מאמרים ומחקרים ארוכים: המוח, בדגש על מיניות וסקס. אני רוצה למקד מסר מאוד ספציפי ולהשאיר אותך לעשות את החשיבה העצמית והיישום.

קודם כל נניח כאן תשתית עובדתית: המוח שלנו גמיש, מעצם היכולת לייצר קשרים חדשים בין אזורי המוח וכך לשנות הרגלים, דפוסי חשיבה והתנהגות. מה שהיה – לא חייב להיות מה שיהיה.
כשזה מגיע למיניות, כמו בהרבה תחומים אחרים, יש לבני האדם נטיה להתקבע להרגלים ולמחשבות, גם כאלה שמעכבים את ההנאה והעונג. מחשבות על דימוי גוף, על תפקוד לקוי, זכרונות לא מוצלחים מן העבר… את כל אלה ועוד אנחנו עשויים להכניס איתנו למרחב המיני. יתר על כן אנחנו נושאים על כתפינו מוחנו את המשא התרבותי/חברתי/משפחתי שעל פי רוב נוטה להיות אובר-שמרני ומגביל, כשזה מגיע לנשים במיוחד. פגשתי נשים רבות שלא באמת מרגישות ראויות לחגוג את הגוף שלהן, את המיניות המשוחררת, את העונג. נשים שסיגלו לעצמן מחשבות והרגלים של לשכב בשקט, להיות שם עבור הגבר שלהן, להיות בריצוי, בהדחקה, להסתפק ולא להגיע לסיפוק.
או קיי, אז כאן אני מזמין אותך לייצר שינוי בשני רובדים.
הרובד הראשון – מודעות.
הרובד השני – חשיבה מתקנת. חשיבה חיובית.

ברובד של המודעות, חדדי את יכולתך לזהות את התקיעויות. העזי לשאול את עצמך שאלות כמו "למה", "ממתי". לדוגמה, יכול להיות שאת מתקשה לגמור. אל תסתפקי ב"קשה לי לגמור" או ב"אני יכולה להגיע רק עד רמה מסויימת של עונג ושם זה נתקע" אלא חשבי אל מעבר למחסום הזה. נסי להבין למה קשה לך לגמור, היי מודעת לגוף, לשרירים, ובעיקר למחשבות. האם יש שם מחשבות מעכבות? האם יש מחשבות על מה חושב הצד השני? האם יש שם ברקע קולות מן העבר, מהבית, מהשכונה, מגברים איתם היית?
אם נדמה את הקושי לקיר, העבודה עם המודעות היא היכולת להפסיק להתנגש בקיר ולחפש את הדרך סביבו או מעליו. כשיש מודעות אנחנו מסוגלים לראות את הקיר, לקחת צעד אחורה, לעצור ולחשוב למה בכלל נמצא כאן הקיר הזה? האם אני רוצה אותו כאן? אולי הגיע הזמן לשחרר אותו. זה גם השלב שהוא מתחיל להיסדק…

ברובד של החשיבה המתקנת, החיובית, התחילי לדבר עם עצמך בטוב. פעם היה נהוג לומר "מחשבה יוצרת מציאות". וזה נכון, אבל מושג יותר עכשוי ויותר חזק שהייתי מציע כאן הוא "hacking". כן כן, אנחנו יכולים לעשות למוח שלנו האקינג ואפילו לא צריך ללמוד שפת תיכנות לשם כך. כל מה שאת צריכה זה להחליף שלילי בחיובי ולעשות שימוש בשינון.
זה יכול להתרחש בכל זמן. זה יכול לקרות כשאת במיטה עם הגבר שלך ונתקלת בקיר ובמחשבה של "קשה לי לגמור" ומחליפה במודע את השיח הפנימי השלילי במשהו כמו "העונג שלי מתגבר בכל רגע שעובר". או מחשבה כמו "האם אני מספיק מענגת אותו" לאמירה: "אני ראויה לחוות כמויות עצומות של עונג!".
וזה יכול להיות משהו יזום, טקס יומי שבו את ממש עובדת על זה וכאמור – מתכנתת את המוח. המלצה שלי: לכתוב.
שבי עם עצמך, זהי את התקיעויות, המחשבות השליליות, ונסחי לעצמך משפט מתקן, חיובי. חשוב שהמשפט יהיה על דרך החיוב. לדוגמה: אל תבחרי ב "אני לא מתקשה להגיע לאורגזמה" אלא "קל לי להגיע לאורגזמה". אחרי שניסחת לעצמך את המשפט המתקן קחי מחברת ריקה וכתבי אותו. מלאי דף או שניים לפחות בכל פעם. בצעי את התיכנות הזה לפחות פעם ביום ולפחות 21 ימים. כשאת משננת לעצמך מסר חיובי את מייצרת קישורים חדשים במוח, תיכנות. בתקופה הזו את צריכה לעמוד על המשמר ולדחוק ככל יכולתך את המחשבות השליליות, כיוון שהקישורים הישנים במוח השתרשו זמן רב והמחשבות נוטות לנדוד למסלולים המוכרים. אל תוותרי, החליפי בהתמדה מחשבה שלילית בחיובית ואם נתקלת בשליליות עבדי במודע על שינון חיובי. מה שיפה זה שבתום התקופה או אפילו במהלכה את עתידה להיווכח שהמחשבות השליליות מתחילות להיעלם ולגבי החיובי? משאיר לך לגלות בעצמך…
לסיום אני מדגיש שוב את הרעיון שעומד בבסיס הדברים. חשיבה חיובית היא לא איזה רעיון רוחניקי מופרך. מדובר בכלי פרקטי שמנצל את היכולות הטבעיות של המוח להתפתח ולייצר שינוי. קיבלת במתנה איבר מין מופלא וחושב – עשי בו שימוש חיובי, קחי את השליטה על המיניות שלך.