שאלה ותשובה: האם גברים זקוקים לאינטימיות?

שאלה:
היי רוני,
כשגבר ואישה עושים סקס – כל מה שלא קשור לסקס עצמו אלא רק לאינטימיות – אם הגבר עושה את זה ושם לב לזה, זה רק בשביל האישה?
זה אומר שהחלק הרגשי שלו מפותח יחסית והוא מבין שזה משהו שנשים צריכות בנוסף לחלק הטכני? מתכוונת לכל המסביב – לסתם מגע, לדיבורים, חיבוק, ליהנות מהביחד לפני ואחרי.
יכול להיות שרב הגברים לא צריכים את התקשורת והאינטימיות והיו שמחים בלי זה?
אני שואלת את זה כי אולי אם אני אבין קצת את הראש הגברי זה ייתן לי פרספקטיבה רחבה יותר, יהיה פחות מבלבל ואישי ויאפשר לי להכיל יותר ואולי להשלים.
תודה רבה

צליל, בת 28

תשובה:
זו שאלה חשובה שהתשובה עליה מורכבת. מדוע? כי יש רובדים שונים של התפתחות ותודעה בהם יכול להימצא גבר, ובהתאם לרמת החיבור שלו (לעצמו) הוא יהיה מסוגל לרמות חיבור שונות עם האישה שאיתו.
אני סבור שגברים בהחלט זקוקים לאינטימיות ותקשורת. הבעיה היא שישנם גברים שלא מודעים לכך שהם זקוקים לאינטימיות ותקשורת, או מתקשים להתחבר לרובד הזה ולחוות אותו בטבעיות. אולי הם גדלו בסביבה שעודדה אותם להדחיק, להיות "גבר" (במובן הקלישאתי של המילה), ואולי כשזה מגיע לסקס הם קיבלו את שעורי החינוך המיני מצפיה בפורנו, שמתמקד באקטים פיזיים ולא מעביר כלל את הרובד הרגשי והאינטימי. גבר שהתרגל שסקס זה חדירה מהירה, גמירה, וללכת מיד לישון (או ללכת הביתה), אכן לא יהיה פרטנר שתחווי איתו את הצדדים הרגשיים של המגע. אבל לא באתי לבאס, להפך: אני רוצה להדליק את האור.
אני חוזר על ההנחה הקודמת: גברים זקוקים לאינטימיות ולתקשורת.
אני מפתח אותה: גברים זקוקים לאינטימיות ותקשורת לא פחות מנשים.
ואני מרחיב עוד יותר: כשהסקס נעשה באינטימיות ובתקשורת שני המינים נהנים הרבה יותר.

אני מזמין אותך להתבונן מחדש בהנחות שכתבת בשאלתך, ולעשות חשיבה: האם ההנחות הללו באות ממקום פנימי, מתוך אמונה פנימית שלך שגורמת לך להאמין שאכן גברים "תוכננו" בלי הצרכים האינטימיים, בלי החיבוק, המגע, ההתלחשויות שלפני, ואחרי, ותוך כדי… או שההנחות הללו נובעות ממטען תרבותי-חברתי שחילחל פנימה… תפיסות עולם, אפילו בדיחות שהשתרשו על ההבדלים בין גברים ונשים. אני מציע לקחת את ההומור הסקסיסטי בערבון מוגבל מאוד.

עכשיו נעזוב רגע דיבורים על תאוריה ועל השקפת עולם ונעבור לניסיון חיים אישי. אני גבר. כשאני מתבונן על המגעים המיניים ומערכות היחסים לאורך כל חיי הבוגרים, אני בהחלט יכול לזהות את ההתפתחות וההיפתחות שהתרחשו ככל שהבשלתי. למדתי כמה כיף להכניס לתוך הסקס רגש, הקשבה, שיח (עם או בלי מילים), חיבור, אינטימיות, ליטופים, האטה… וזה לא כי למדתי לשחק איזה משחק תפקידים שנועד לשמח את האישה, אלא כי זה עונה על צרכים שיש לי, בדיוק כמו לאישה שאיתי. יש המון כיף בלשכב יחד במיטה ולדבר, מתוך מקום של אינטימיות. יש גם המון הנאה במגע פשוט. ליטוף, כירבול, חיבוק, כפיות… זה לא עניין גברי או נשי, זה עניין אנושי.
רגע רגע… האם אני טוען שאין בכלל הבדל בין גברים לנשים? ובכן יש הבדלים. כשזה נוגע לסקס החוויה של להיות גבר או להיות אישה שונה. גבר חודר, אישה נחדרת. אבל במצב נכון, בריא ומחובר: שניהם צריכים להיות פתוחים. הגבר אמנם חודר לתוך האישה, אבל הוא פתוח לקבל פנימה, להכיל, להרגיש, להתפעם. האישה אמנם נחדרת, אבל היא לא כלי שימוש לגבר אלא מקבלת, מכילה, עוטפת, ומעניקה בחזרה. שניהם סוגרים ביחד מעגל.
פיזיולוגית: הזקפה הגברית מגיבה די מהר לגירוי. אבל גבר שמחובר לעצמו ולמד דבר או שניים בחיים מבין ש:
1. לאישה לוקח יותר זמן להתגרות, להיפתח, להיות מוכנה לחדירה.
2. ככל שמאריכים את הזמן מרויחים יותר הנאה. גבר שחודר מיד וגומר מהר – נהנה פחות.
3. הסקס הוא זירה נהדרת לחוות את עצמנו בכל הרובדים: חייתי, רגשי, גברי, נשי, חזק, מתמסר, ועוד ועוד…
לפיכך ניתן להבין שסקס אמור ללכת ולהשתבח עם השנים, במקביל לכך שאנשים מתפתחים ומשתדרגים לגירסה טובה יותר של עצמם. כשאת מחפשת לחוות יותר אינטימיות ותקשורת בסקס שלך את בעצם מחפשת את הגברים שכבר גילו את ה"סודות" הנ"ל, והתחברו לרובדים הפנימיים שלהם, הטבעיים, ובכך גם הפכו לפרטנרים הרבה יותר שווים לסקס ולמערכות יחסים. יש הרבה כאלה, אני בטוח שתעשי את הבחירות שלך בתבונה ובהקשבה.