עושים סדר: עיסוי אירוטי לנשים, עיסוי טנטרי, עיסוי יוני

מיניות, על שלל צורותיה וביטוייה המגוונים, היא מסע דרך חוויית עונג אל הסיפוק, השחרור והפורקן. זהו המכנה המשותף הרחב של המיניות. ההגשמה של המיניות מגיעה בהרבה תצורות, החל מעינוג עצמי, המשך במגע מיני (סקס) עם בן/בת זוג, וכמובן גם חוויות מגוונות ופחות שגרתיות וכאן את פוסעת לתוך המרחב שלי, ומרחיבה את מרחב העונג שלך 🙂
אני רוצה לעשות בפוסט הזה סדר בחלק מן השמות הנפוצים של טיפולי מגע בהקשר של המיניות הנשית ולגעת בקצרה במאפיינים השונים.

עיסוי אירוטי

העיסוי האירוטי לוקח את המגע המוכר לרובנו מעולם המסאג' ומחבר אותו למגע האינטימי, מגע מענג. סגולותיו הטובות של המסאג' ידועות עוד מימי קדם. מגע הוא ריפוי והרפיה. באמצעות עיסוי אפשר לשחרר שרירים, להעלות את רמת האנרגיה, להגביר זרימת דם וכתוצאה מכך להאיץ תהליכי ריפוי ועוד. ככלל במרבית סוגי המסאג' ישנה הקפדה יתרה על הימנעות ממגע באזורים אינטימיים ובהתאם לכך המעסה מדלג על אזורים בגוף. לעומת זאת בעיסוי האירוטי הגישה שונה ומשוחררת. אדרבה, המטרה היא להעיר את המיניות של האישה המקבלת, להנכיח אותה, לתת לה ביטוי. האישה מקבלת את העיסוי האירוטי כשהיא עירומה, תנועות הידיים המשכיות וכל הגוף משתתף בחגיגת המגע. כך לדוגמה אין צורך לעצור בגב תחתון ולהמשיך ברגליים, אפשר להמשיך בטבעיות לאורך קימורי הישבן. בהדרגה, המגע מגיע גם לאיברים האינטימיים וכולל מגע ישיר – חיצוני וגם פנימי – בפות, איבר המין הנשי. מטרת העיסוי האירוטי היא העונג שלך וכך, בפשטות אך ברגישות והקשבה, המעסה מחפש את הדרך אל העונג והסיפוק שלך דרך סוגי מגע מגוונים. באופן אישי לפני שאני מעניק לאישה עיסוי אירוטי אני מבצע תיאום ציפיות במהלכו ניגע בנושאים: גבולות, סוגי מגע שונים שאת פתוחה ומעוניינת לחוות וכדומה. אני שואף להעניק לך את החוויה המתאימה והנכונה אישית עבורך.

עיסוי טנטרי

כשמדברים על עיסוי טנטרי ישנם שני כיווני חשיבה אפשריים: האחד – עיסוי אירוטי בדיוק כמו שהוסבר למעלה, ארוז בשם קצת יותר אקזוטי וטרנדי. אם תרצי – אריזה שיווקית אחרת.
הכיוון השני הוא חוויה טנטרית שעוסקת באנרגיה, נשימה, חיבור והתמרה. אי אפשר לדבר על עיסוי טנטרי בלי להסביר קצת יותר על טנטרה אז ממש ממש בקצרה: טנטרה היא תפיסת עולם או דרך חיים, או אפילו סוג של דת. היא הרבה יותר רחבה מעיסוק במיניות או בסקס, אבל היא רואה במיניות מרחב עם פוטנציאל טוב לגדילה והתפתחות ולכן היא מעודדת להשתמש במיניות ובסקס בצורות מסויימות. בטנטרה עוסקים פחות בפורקן ובשיאים במובן הארצי של המילה ומחפשים את ההתעלות, את החיבור, את ה"ריחוף" בתוך החוויה. איך כל זה קשור לעיסוי? ובכן לא ממש. אין דבר כזה "עיסוי טנטרי" בטנטרה הקלאסית לצורותיה השונות. מה שכן יש – זה איכויות טנטריות של הקשבה, אנרגיה, שהייה ברגע, ברוגע. מדוע אם כך נולד הביטוי הזה? חלק מהסיבות קשורות כאמור למיתוג ולטרנדים כפי שציינתי, וחלק אחר קשור לכך שבאופן טבעי, אנשים שחוקרים מיניות לעומק במשך זמן רב מגלים בשלב מסויים את האיכויות והאמיתות של הטנטרה ומאמצים אותן. הרבה פעמים פוגשים את התובנות והפרקטיקות הטנטריות במקרה ורק בדיעבד מבינים שזהו ממש חלק מהטנטרה ואוצרותיה.
ולכן סיכום ביניים מדעתי האישית: מוטב להפריד בין המושג עיסוי ארוטי לבין חוויה טנטרית ולהבין שלפעמים שניהם יכולים להיחוות יחדיו כתוצאה מאיכויות גבוהות של נתינה וקבלה וחיבור.

עיסוי יוני

המילה יוני בסנסקריט (שפת הודו העתיקה, שוב – החיבור לטנטרה) מתייחסת לאיבר המין הנשי ומשמעויותיה רבות כמשמעויותיו של האיבר המופלא הזה. בתמצית ההווייה – היוני היא מקדש. בהרחבה – היוני היא מקור החיים, היא הבית, המעיין, היא מכילה, ונובעת, ושומרת… ועוד…
עיסוי יוני מתמקד כמשתמע באיבר המין הנשי. בשונה מעיסוי אירוטי שגם בו מתקיים מגע ביוני, המטרה כאן אינה העונג והפורקן המיני אלא השחרור, ההרפיה ואולי גם הפורקן הרגשי. אופיו של המגע מותאם לרעיון של לשחרר ולהרפות, וההתכוונות של מי שמעניק עיסוי יוני היא בראש וראשונה נוכחות, תמיכה, איפשור ורגישות לדקויות ולתגובות המגוונות. היוני אוצרת בתוכה המון. לא רק פוטנציאל של עונג אלא גם חוויות רגשיות, תקיעויות, טראומות, הדחקות מן העבר ומן היומיום העכשווי, ובדומה לאופן שבו עיסוי לשרירים יכול לשחרר, מיוחסות לעיסוי יוני סגולות משחררות ברמה הפיזית וכן ברמה הנפשית. עיסוי יוני מתקיים כמובן באמצעות מגע אצבעי ביוני, מבחוץ ומבפנים. שוב חשוב לציין – הן לגבי עיסוי יוני באופן ספציפי והן לגבי העיסוי האירוטי – שבשניהם נדרשת רמת מודעות והסכמה ובגרות משני הצדדים: הנותן והמקבלת. מאוד לא מומלץ להכנס לסשן כה אינטימי בלי לדעת לאילו סוגי מגע לצפות, מהם הגבולות המוסכמים, וכיצד לתקשר ולהביע קושי / רצון / דיוקים שונים בתוך התהליך.

אז מה לבחור? עיסוי אירוטי? עיסוי טנטרי? עיסוי יוני? התשובה שלי היא:
1. בחרי בינך לבין עצמך מהי החוויה שאת מחפשת: עונג, שחרור, פורקן, התרחבות, למידה?
2. חקרי ולמדי על העוסקים בתחום ובחרי את מי שמתאים לך, לא בהכרח לפי הכותרות, יותר לפי התוכן והאינטואיציה הבריאה שלך לגבי מה שנכון עבורך.