תלת מימד

ואז הגענו איכשהו ל"סליז". טוב, השיחות בינינו פותחות בקלילות מפתיעה את הנושאים הכמוסים. רגע אחד אנחנו בענייני הנפש, פותחים נושא כמו בדידות או כמיהה, רגע אחר אנחנו בפנטזיות של שליטה, השפלה ואחר כך אני מנסה לשחזר ולחבר שוב קטעי שיחה ולהבין איך הגענו לפה, ואיך לא התעכבנו שם, ומה עוד יש לי להגיד על הנושא. לפעמים אנחנו פוגשים חברים שמרוב שקל לדבר איתם השיחה פשוט מתפרעת מעצמה ומדלגת בלי להתמסר עד הסוף.

אבל ברקע של השיחה, ב"מאחורה" של הראש נבטה בי איזו מחשבה שאני מוריד עכשיו בגולמיותה הבלתי מעובדת אל הכתב כדי שלא לשכוח: תלת המימד של המיניות. נשמע גאומטרי ומסובך? אשתדל להיות קצר ותמציתי ואשאיר את זה כחומר לעיונכן…
אני רוצה להניח את המיניות על שלושה צירים במרחב.
ציר ראשון – ציר ה X – עוסק בתוכן. זהו ציר בסיסי של המיניות שלנו. הוא עוסק הן במה שקיים במיניות שלנו בפועל והן בפנטזיות שלנו. לצורך העניין נקודת האפס מייצגת שממה מינית. מיניות כבויה. ככל שמתקדם ציר האיקס לערכים גבוהים יותר אנחנו "אוספים" יותר פעילות מיניות אקטיבית, אך נכנסים גם לתוך מחוזות הפנטזיה שיכולים להיות נועזים הרבה יותר מהפעילות ההגשמתית: פנטזיות נועזות, מצבים חריגים, יציאה מהתבניות הרגילות בהן מתנהלים חיי היומיום הרגילים שלנו.
ציר שני – ציר ה Y – עוסק בעוצמה, בגובה הלהבות. הציר הזה מגדיר הן את רמת הפעילות המינית שלנו בפועל והן את עוצמת העיסוק ותכיפות העיסוק במין במחשבות. כלומר אם ציר האיקס עסק ב"מה" ציר ה Y עוסק ב"כמה".
נותר ציר ה Z – שמשלים את תלת המימד שלנו ומוסיף את ה… (ניחושים? בטוח שחלק כבר ניחשו נכון): עומק. כי אם שני הצירים הקודמים אפיינו דברים אמפיריים כמו האם אנחנו פעילים מינית, כמה אנחנו פעילים, מה אנחנו בוחרים לחוות… הרי שציר העומק מוסיף את המימד החסר: משמעות והתפתחות. על נקודת האפס ציר הZ מייצג אפס עומק, אפס התפתחות. חוויות מיניות יכולות להתקיים בנקודה הזו אבל אין להן כל ערך מנטלי / רגשי, וגם אם יתכן שם עונג פיזי, אין שם הרבה מעבר, לפחות בנקודת הזמן של ההתרחשות. ככל שמתקדמים פנימה לעומק הציר, החוויה המינית חוברת למשמעות ושתיהן יחד מייצרות התפתחות ועומק. במצב אידאלי – מיניות יכולה להיות נתיב להארה אך מעטים באמת מגשימים הארה דרך מין או בכלל. אבל עוד לפני כן, מיניות בהחלט יכולה להיות צינור להתעלות ברמה כלשהי, היא יכולה להפיח בנו להבה, היא יכולה להעביר אותנו תהליכי צמיחה והעצמה (אפילו דרך חוויות שלא בהכרח שמות אותנו במקום החזק). אם לסכם במשפט אחד, ציר העומק מייצג את המנעד שבין "מה לעזאזל עשיתי אתמול??" לבין "וווואו, מה שעשיתי אתמול…!"
כאמור, מחשבה גולמית לגמרי. תוך כדי כתיבה זיהיתי אפשרות לפצל צירים לצירי משנה, ורק נזכרתי כמה מורכב הנושא וכמה קשה להכניס אותו לאיזושהי תפיסה לוגית. מה שכן, אני חושב שלכולנו מזומן טיול מאוד מסקרן על ולעומק הצירים.

קוראת יקרה,
אני כאן, קרוב, במרחק הודעה בווטסאפ: 058-4472766