על נשים ותעוזה מינית

בבסיסה של החוויה האירוטית שתעברי אצלי קיימת כמעט בהכרח מידה של תעוזה. לא פגשתי נשים שבאות לעיסוי אירוטי באדישות של "הופ, קפצתי לשעה של גוד טיים, תיכף אשוב". הרוב מתמודדות עם רמה כזו או אחרת של פרפרים בבטן, היסוסים, התלבטויות וסימני שאלה. כל זה תופס לפעם הראשונה. בהמשך, מי שהופכות ללקוחות קבועות ומגיעות אליי פעמים נוספות משתחררות סופית ומחליפות מתח מקדים בהתרגשות טובה, פרפרים של "אמאלה" בפרפרים של התרגשות ורטט נעים.
לנסיוני, נשים יכולות להיות מאוד נועזות, מאוד, כשזה מגיע למיניות. אבל בשביל זה צריך תחילה לחוש ביטחון.

מהי תעוזה מינית? בעיניי זו בעיקר היכולת להוציא מבפנים, מהרבדים הנסתרים של נפשך את הדחפים והרצונות שלך, לתת להם ביטוי, לתת להם מענה, לעבוד איתם. התעוזה היא לפיכך חיבור לאמת הפנימית. זה כמובן הפוך לחלוטין מתעוזה מלאכותית שבאה מבחוץ, מתוך ריצוי של פרטנר, או מתוך צורך לעשות משהו כי כולם עושים.
דוגמה? יאללה, דוגמה.
ניקח את לימור, גרושה מזה חצי שנה, נמצאת בתקופה של בילוי והתפרקות אחרי נישואים ממושכים וחסרי להט. לימור מנסה הרבה דברים, למה לא? מותר לה. בתפריט יש דייטים, מסיבות, סקס, ולפעמים הכל ביחד. כך היא מוצאת את עצמה לילה אחד בדייט השני או השלישי שלה עם גבר חדש בחייה, נכנסת לתוך מסיבה של סצינת הבדס"מ במועדון בתל אביב. מסביב הרבה מחוכי עור, ויניל, אביזרי פטישיזם ומסכות. מי שלא מכירה – בדס"מ זה התחום הקשוח של הסקס, זה שבו עוסקים בפרקטיקות כגון קשירה, הצלפה, משמעת, והדברים מתבצעים בשלל דרכים יצירתיות תוך הפגנת מרות של השולט/ת על הנשלט/ת. לימור חדשה לעולם הזה, היא אמנם ניסתה פעם בחיים שלה במיטה אזיקים מצופים בפרווה עם בן הזוג הקודם, אבל מה לה ולבדס"מ? כלום. אך כמו שאמרנו – היא בתקופה של לנסות מכל הבא ליד. אין לה מושג איך הדברים התקדמו כך, אבל לאחר כחצי שעה במועדון היא מוצאת את עצמה באיזה כוך אפלולי על ארבע, כשהדייט שלה מצליף בה עם שוט של גבר אחר ומסביב – קרוב קרוב – עוד שניים שלושה גברים סקרנים ודי דלוקים. לימור מנסה להתחבר למה שמתרחש – הרי רק לפני חמש דקות היה על הבמה מופע דומה, ומסביב בערך שליש מהנוכחים עסוקים בכל מיני אקטים דומים – אבל היא לא מצליחה. הגבר שמצליף בה שואל אותה משהו אבל היא בקושי שומעת ברעש שמסביב, והיא עונה משהו, אולי כן ואולי לא, אבל זה לא באמת משנה. היא לא בשליטה כרגע, היא גם לא ממש יודעת מה היא מרגישה. הדבר היחיד שברור זה שהדייט שלה מאוד נלהב להצליף בה, וזהו. אצלה זה לא נדלק. זה נכבה. אחרי חצי שעה נוספת של לנסות לסחוב את הערב הזה למשהו חיובי לימור מודיעה לו שהיא עייפה ורוצה לחתוך הביתה. הבחור מתאכזב, "רק נכנסנו, הלילה עוד צעיר…". לימור רק רוצה לעוף משם ועכשיו היא כבר מחוברת לרצונות שלה. "זה בסדר, תישאר, אני אקח מונית" ועפה משם כי היא לא מסוגלת להישאר עוד רגע אחד.
עכשיו ניקח את לימור האחרת, אולי היא גרושה, אולי היא נשואה, וגם היא בתקופה מעניינת בחיים שלה אחרי הרבה שנים של שיעמום מיני. לימור נחשפת לעולם הבדס"מ ומשהו ניצת בה. היא קוראת ספר, אחר כך ממשיכה להתענין ברשת, לומדת יותר על הטרמינולוגיה של עולם השליטה והפטיש, מתחילה להתכתב עם זה בפנטזיות שלה. עד כה ההתנסויות המיניות שלה היו די "וניליות", הרבה תנוחה מיסיונרית, קצת דוגי, פעם פעמיים היא למעלה, זה די ממצה את הניסיון המיני שלה כשהיא כבר תכף בת ארבעים. לימור מוצאת את עצמה מחפשת את ההזדמנות לחוות משהו אחר, אפל יותר, עמוק יותר באיזו "באר פנטזיות" שמתקיימת אצלה בחצר האחורית של הנפש… וההזדמנות מגיעה. היא פוגשת את הבחור הנכון. מהפעם הראשונה ברור שיש שם חיבור פיזי טוב, אבל היא מרגישה שגם ברמה המנטלית הם מדברים באותו תדר. כשהם נכנסים למיטה בפעם הראשונה המגע שלו נעים לה. מתקיימת ביניהם משיכה הדדית חזקה ולימור מוצאת את עצמה למחרת בדרך לעבודה גולשת עם הפנטזיות למקומות שמשכיחים ממנה לגמרי את הפקק המשתרך בכביש. לקראת הדייט הבא היא שותלת את הרמזים בשיחה ביניהם והתגובות טובות, הוא בעניין… פאסט פורווד כמה ימים… ערב, הם ביחד, בחדר עם נרות ובקבוק יין, והיא … כן… על ארבע… (ואולי דווקא הוא?) ויש שם שוט, ויש שם סקרנות בתולית של "בוא ננסה דברים" והם עפים על זה. היא מגורה בטירוף, היא נכנסת לתוך עולם לא מוכר שמשחרר ממנה משהו שהיא אוהבת, והלילה… עוד צעיר.
שתי דוגמאות. נכון שההבדל בין שתי הלימוריות ברור? אחת נסחפה לאנשהו בלי חיבור ממשי לרצונות והייתה נועזת בשביל מישהו אחר. השנייה הייתה נועזת בשביל עצמה, מתוך חיבור והקשבה פנימה וחיבור לאדם שחלק איתה רצון הדדי. בראשונה לימור ניסתה לזרום עם משהו שבכלל לא בא מבפנים. היא לא כל כך עצרה להקשיב לעצמה, היא חשבה שהמוטו הזה שאימצה לעצמה של "לנסות הכל" יצדיק כל חוויה ויהפוך אותה לרצויה. בפועל היא מצאה את עצמה בתוך סיטואציה בה ניסו עבורה, בחרו עבורה, והחוויה לא הייתה מדויקת. בשנייה, לימור הגיעה מודעת, מעוניינת, סקרנית. גם אם הייתה מעורבת בעניין התמסרות, לימור למעשה באה עם הרבה שליטה על המתרחש, עוד לפני שהתרחש. והכי חשוב, היא הרגישה בטוחה ומחוברת. משם הדרך קצרה לתעוזה.

אבל רגע, האם להיות נועזת מבחינה מינית הולך בהכרח עם קשירות והצלפות? האם כדי להיות נועזת את צריכה ללכת לאקסטרים?
לא בהכרח. הדוגמאות הללו, גם אם הן נוגעות לתחום מסקרן במיניות שרבים ורבות מתנסים בו בשלב כלשהו, הן רק אלומה צרה בספקטרום הרחב של התנהגויות מיניות. וכפי שכתבתי למעלה התעוזה היא חיבור לאמת הפנימית והיכולת להוציא אותה החוצה ולהגשים אותה. איך אומרים באנגלית? whatever makes you happy. ואני אוסיף: if it makes him happy too.
כי לכולנו יש דחפים, פנטזיות, העדפות, וייחוד. יש מי שיעדיפו לשלב כוחנות ושליטה, יש שיעופו גבוה מירידה אוראלית ממושכת, יש שיאהבו את הסקס הנועז שלהם בטבע, ויש עוד כל כך הרבה העדפות, חלקן מיינסטרים וחלקן משונות עד רמת הסטיה. כל עוד שני הצדדים בעניין, וכל עוד לא נגרם נזק לאחד הצדדים – תעוזה יכולה לקחת אותנו למקומות טובים. אם מצאת את עצמך אומרת אחרי זה "וואו" – זה סימן טוב.

מה עוד אפשר לומר על תעוזה מינית?
היא מבטאת את הזכות שלך להיות מינית. אני אקח את זה למילים יותר חזקות: התעוזה היא השער להגשמה שלך. למרבה הצער עדיין יש נשים שגדלות בתחושה שזה לא בסדר להיות חרמנית, שזה לא מקובל לאונן, שסקס זה בשביל שהגבר יהנה, ושעושים את זה רק בצורה מאוד קונבנציונאלית.
אז התעוזה באה כדי לזרוק את כל הדעות הקדומות האלה לפח ולחבר אותך לאישה המינית שבתוכך.
כן, זה נהדר לאונן.
כן, זה טבעי שתהיי חרמנית.
כן, זה הגיוני שיהיו לך פנטזיות.
וכן, הן יכולות להיות נועזות, מטורפות, קשוחות או עדינות, הן יכולות להיות אפילו מסוכנות.

וכאן גם המקום לעוד כמה מילים אחרונות על ביטחון ועל שיקול דעת. להיות נועזת במיינד, במחשבות, בפנטזיות זה מעולה וזה בטח לא מזיק. אבל כשאת ניגשת לחשוב מה מהתעוזה המינית שלך יכול לקבל ביטוי בחיים האמיתיים את צריכה להפעיל משנה זהירות. את צריכה לבחור את הסיטואציה, את הפרטנר, את המרחב הנכון בו תוכלי מצד אחד לעוף על עצמך ומצד שני לא להיכוות, לא להיפגע. זכרי: מיניות זה נפלא, שחרור זה מעולה, הגשמה זה אחלה, אבל לא כל מי שתפגשי ותכירי חושבים אותו דבר. בדקי טוב טוב עם מי את יכולה לחלוק את התעוזה שלך, מי ראוי לה בכלל, ואילו התנסויות את יכולה להגשים עם מי.
תהיי לימור השנייה, לא הראשונה 🙂

בפעם הבאה אכתוב קצת יותר על גבולות ועל תיאום ציפיות. תקף לעיסוי האירוטי אצלי ותקף כמובן גם לכל התנסות מינית שתהיה לך בחייך האישיים.
בינתיים תודה על תגובות מפרות ומעניינות שהגיעו אליי בפרטי. אם מצאת את התוכן מעניין ואם יש לך הערות, שאלות ותובנות לחלוק איתי את יכולה לכתוב לי בווטסאפ: 058-4472766