תודעת שפע – חלק ראשון: תפיסת עולם

יותר מדי פעמים אני נתקל בדוגמאות לחיים נעדרי שפע. מכיוון ששפע הינו נושא רחב, אני מכוון באופן טבעי לתחום המיניות והיחסים. אבל בכל זאת, לרגע בואו נרחיב את המבט: שפע רלוונטי לכל תחום בחיים. לכסף-כמובן, לבריאות הפיזית, למצב הרוח, לבריאות הנפש, למצב הקריירה ואחרון אחרון אך במקום גבוה בעדיפויות: לעונג, להנאה ולסיפוק.

יתכן שאת שקוראת מילים אלה כבר התוודעת לרעיון ששפע קשור קשר הדוק לתפיסת העולם שלך. מחשבה בוראת מציאות. אני מאמין שמרבית האנשים נחשפים בשלב זה או אחר לעיקרון הזה. אני גם מרשה לעצמי להניח די בוודאות שמרביתם של האנשים הללו לא מיישמים את העיקרון, וחיים בחסר. ובנקודה הזו בואו נתמקד ביחסים בכלל ובמיניות בפרט.

צריך שניים לטנגו?

אולי. בעצם כן. די בוודאות, כדי לרקוד טנגו צריך שניים. אך כשמדובר במערכות יחסים, ובהיבט המדובר של שפע, האם הכרחי "שניים לטנגו"? אני מרשה לעצמי עוד הנחה, ליתר דיוק טענה: גם אישה (תקף גם לגבר כמובן, אבל קוראות אותי בעיקר נשים) שנמצאת במערכת יחסים חסרה, או אפילו ללא מערכת יחסים כלל, יכולה לרקוד יופי של טנגו עם החיים, עם השפע.

נתחיל מהבסיס: מערכת יחסים היא בראש וראשונה – עם עצמך.
נמשיך לגישה הנכונה לזוגיות: 80/20 – שמונים אחוז ממך מושקע בזוגיות, עשרים אחוז זה עולמך הפרטי, האישי, העצמאי.
ונחבר את שני הסעיפים יחד: תודעת שפע, זה המקום שבו את מבינה (הבנה עמוקה, חדורת אמונה, ובלתי תלויה בנסיבות ובעבר) שאת ראויה לשפע. שאת ראויה לכל הטוב שתזמני: כסף, בריאות, שלוות נפש, עבודה מתגמלת, עיסוקים שאת אוהבת, סיפוק מיני, צמיחה והתפתחות. שימי לב שעוד לא הזכרתי זוגיות. שפע הוא אוניברסלי. הוא נמצא בכל. אבל תודעת שפע היא אינדבידואלית. לא כל אדם מכוונן לאותם תדרים. אני פוגש יותר מדי נשים שבהיבט של מערכת היחסים שלהן אין שפע. אין הרמוניה, אין סיפוק, אין מגע, אולי אפילו אין אהבה כלל. ועדיין, אישה אחת שהזוגיות שלה חסרת שפע תהיה אומללה ואכולת חסר, בעוד שאישה אחרת עם זוגיות חסרת שפע תטפח את מערכת היחסים שלה עם עצמה, תשקיע ב 20% שהם רק שלה ואם נשתמש במושגים מעולם ההשקעות – תראה תשואה גבוהה על כך, וה 20% הללו יצברו ריבית דריבית ויזמנו שפע במגוון התגשמויות, הנכונות לאותה האישה.
ההבדל הוא לא בחיצוני (בן זוג / מקום עבודה / וכו'…) אלא בפנימי (אימוץ גישה אופטימית, גיוס אמונה, טיפוח גישה עצמאית ואסרטיבית, הרגלים מזמני שפע ועוד).
הערה: יתכן גם שאימוץ תודעת שפע על ידייך, יחלחל לתוך הזוגיות וישפיע על בן הזוג להתקרב לתדר, להתכוונן לחיוביות, לזמן את השיפור. אין לדעת. אם כן – הרווחתם שניכם. וגם אם לא – הרווחת את עצמך.

נחזור למיניות ותודעת שפע. את ראויה לעונג. כל אדם ראוי לעונג, הנאה, מגע וסיפוק. העונג והסיפוק הם השפע, והם גם מייצרים שפע. כלומר יש כאן מאזן קסמים. אישה שחיה בחסר מתמיד במגע, עונג וסיפוק, קל לה יותר ליפול לתודעת חסר, שמזמנת עוד מהחסר עצמו. לעומת זאת אם אותה אישה תחליט שהיא עושה שינוי תודעתי, בוחרת בשפע, מלמדת את עצמה להרגיש ראויה לשפע, ונפתחת לאפשרויות ההגשמה, היא תוכל להשתחרר מהלופ של החסר, לזמן לחייה עונג, ולצמוח מתוך המקום האישי. מהמקום שלי כאדם ש"מייצר" עונג, פגשתי נשים רבות שבאו מהמקום של חסר, וניהלתי את השיחה על שפע פעמים אין ספור. אני באמת מאמין בזה, ואם תפקחי את העיניים תגלי אינספור עדויות לקשר שבין שפע וזימון, בין מחשבה ובריאה, בין גישה לתוצאה.

אני מקווה שהפוסט הזה נתן איזו זריקת עידוד לנשים שזקוקות לכך. זכרי: כל אישה ראויה לעונג, כל אישה ראויה לשפע, ושפע זה משהו שכל אישה יכולה לזמן לחייה. התכוונני לתדר הנכון, התחברי לשפע, ואני מאחל לך עונג, והרבה.
בפוסט הבא בנושא אתייחס לביטויי השפע במיניות הנשית מנקודת המבט שלי כמי שסייע לנשים רבות לחוות עונג ולפתוח את השער התודעתי לשפע.